“ Voor mij is muziek en God altijd identiek geweest. ”
Matthijs Vermeulen

en fr de

TON BRAAS
Matthijs Vermeulen's Symphonies (Key Notes XXV 1988-1989)
 
MAARTEN BRANDT
The extraordinary musical language of an un-Dutch Dutchman (Key Notes XXXI 4 Dec. 1997): "Retrospective [Holland Festival 1997] confirms Matthijs Vermeulen as revolutionary but playable"
 
LEO SAMAMA
Vermeulen, Pijper en EscherDrie erflaters in de muziek van de twintigste eeuw: drie vrienden in: Erflaters van de twintigste eeuw (Amsterdam: Querido 1991), p. 264-289
Uniek en eenzaam – Vermeulen en zijn tijd in: Muziek als sublieme extase (Amsterdam: Holland Festival 1997), p. 57-63
 
CHRISTOPH SCHLÜREN
Portrait Matthijs Vermeulen "Prélude à la nouvelle journée" (Sendemanuskript für BR2 Musik unserer Zeit,15 Februar 2000)
Über Vermeulen als 'Meister der neuen Polyphonie' ('Kleiner Lauschangriff' für Klassik Heute, 2000)
 
FRITS VAN DER WAA
Het volledige oeuvre van Matthijs Vermeulen op de plaat gezet (De Groene Amsterdammer d.d. 6 juli 1983)
• artikel als opmaat voor het Holland Festival van 1997 (de Volkskrant d.d. 30 mei 1997)
• recensie over de Vijfde Symfonie door Ingo Metzmacher en het Radio Filharmonisch Orkest, tevens nabeschouwing van HF-1997 (de Volkskrant d.d. 2 juli 1997)
 
HEINZ WALLISCH
Een leven als van Sisyphus - Matthijs Vermeulen en zijn werk (NFO Magazine mei 1986; met enige aanpassingen op website van Mens en melodie geplaatst d.d. 18 november 2007)
 
 
get the Flash Player
standaardweergave